Varázsoljunk!

Egyszer valaki megkérdezte, hogy ti mit csináltok a Varázsdal foglalkozásokon? Varázsoltok?

A gyerekek még spontán " ÉLNEK A VARÁZSLÁS MŰVÉSZETÉVEL", ha mi felnőttek hagyjuk, hogy ezt a képességüket felismerjék , gyakorolják, majd pedig alkalmazzák a saját életük során. Ennek pedagógiai módszertanát Gőbel Orsolya jól összefoglalta a Csupa szépeket tudok varázsolni c. módszertani könyvében.

A Varázsdal foglalkozások a Varázsdalok segítségével lehetőséget biztosítanak a gyerekek számára, hogy biztonságos keretek között formát adjanak mindannak, ami bennük van, legyen az akár pozitív, akár negatív, hogy aztán egyre jobban és jobban tudjanak belehelyezkedni egy –egy adott helyzetbe ( pl: iskolai feladatok), és egyre gördülékenyebben vegyék a mindennapi élet kihívásokkal teli útját.

Búbánatból Boldogság Dal lett a címe annak az első Varázsdalnak, amit az egyik kisfiú spontán ötlete alapján 6-10 éves gyerekekkel írtunk közösen, egy foglalkozás során. Fantasztikus élmény volt számomra látni, ahogy a gondolataik szavakká, a negatív érzéseik pozitív érzésekké, a hangok dallammá, majd a részletek egy kerek egésszé formálódtak.

Mi az ami végül összefogta az egész folyamatot? Az a mély önmagukba vetett HIT, hogy IGEN LEHETSÉGES, MEG TUDJUK CSINÁLNI… S hogy ez Varázslás, vagy sem azt mindenki eldöntheti saját maga, de mindenesetre a gyerekeknek szükségük van a nagy információdömping világában, saját maguk iránti szelíd, együtt érző odafordulásra, hogy ebből erőt merítve a későbbiek során az élet bármely területén boldogan, sikeresen megállják majd a helyüket.